Картина має назву – «Куточок парку в Умані».
Трохи історії
Парк «Софіївка» є одним із найвидатніших творінь садово-паркового мистецтва.
“Він був створений на початку ХІХ ст. власником міста Умані, польським магнатом Станіславом Щенсним Потоцьким, як подарунок коханій дружині, красуні-грекині Софії Вітт-Потоцькій. Вважається, що ідея створення парку виникла у Софії після відвідування славнозвісної «Аркадії» (в польському маєтку Гелени Радзивілл) влітку 1795 року. У листі до Станіслава Потоцького Софія писала: «Важко уявити собі щось гарніше і романтичніше… немає на світі жодного такого виду квітів, ані екзотичних рослин, яких ти тут не знайшов би; прогулюючись садами «Аркадії», я почувалася так, неначе в розпалі літа переживала весну”, – розповідають мистецтвознавці.
«Аркадія» дуже нагадує мені Крим; чи ти знаєш, що в тому краю, з твоїми можливостями, можна було б за два роки мати таку саму, або ще й гарнішу ʺАркадіюʺ».
Історія кримської «Аркадії» мала своє продовження.
На початку XIX століття родина Софії Потоцької планувала заснування міста-курорту Софіополіса в Криму.
А пізніше у кримському Місхорі, маєтку молодшої доньки Софії Потоцької Ольги та її чоловіка Льва Наришкіна, з’явилася садиба «Софіївка» або «Мала Алупка»…
А всесвітньо відому «Софіївку» було започатковано в урочищі Кам’янка. Автором проєкту був талановитий артилерійський офіцер Людвіг Метцель.
На будівництві працювало до 800 чоловік.
Разом із розробкою складної гідросистеми та побудовою кам’яних гротів здійснювалися численні посадки екзотичних і місцевих видів рослин.
У Італії замовлялися дорогі скульптури, які мали стати окрасою парку, що був присвячений коханню.
На цьому будувалася й основна ідея парку: Софіївка мала відтворити куточок Еллади, «проілюструвати» кілька найвідоміших міфів.
Так з’явилися острів Анти-Цирцеї, підземна ріка Ахеронт, грот Фетиди, павільйон Флори, поле гігантів, джерело Гіпокрени.
Естетичні принципи садово-паркового мистецтва на зламі XVIII-XIX століть, що поєднували ідеї Просвітництва, класицизму та прийдешньої доби романтизму, втілені в ансамблі «Софіївка», мали великий вплив на формування художнього образу садів і парків наступної епохи.